שלבים

יופי שבאת! אני ד"ר חנן גזית חוקר משחקים דיגיטליים למעלה מעשור, מרצה ויועץ מומחה בתחום הגיימינג+ משחוק עם תכלית, התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה. מייסד ג׳וּלוּת. אודות המחבר  About Me

פה אשתף אותך בתהליך כתיבת ספרי גיימינג בָּרֹאשׁ (שם זמני).  התוכן יעודכן עם ההתקדמות תהליך הכתיבה. GAME-ON!

אֲנַחְנוּ דּוֹר הגיימינג, הַדּוֹר שֶׁגָּדֵל עִם מִשְׂחָק הווידאו.

— ד"ר חנן גזית

תוכן העניינים*:

על הספר בגלויה | הקדמה

ברוכים הבאים לעידן הגיימינג

בפתיחת מסענו נכיר כמה מושגי יסוד בתחום:

נצא למסע בזמן מאז האדם המשחק מימי קדם ועד דור הגיימינג בימינו.

מה זה חקר משחקי מחשב?

נולדנו לשחק

📺משחקים לעתיד – אקדמיה ברשת

מה זה אמבודימנט וירטואלי?Virtual Embodiment

LVL 02: סודות הנדסת האושר 

הנדסת האושר עומדת בבסיס עיצוב מִּשְׂחָקִים דיגיטליים מאז הצלחתו המסחרית של משחק הוידאו המסחרי המצליח הראשון בשנת 1972. מנחשים איזה משחק? פונג כמובן.

מפתחי משחקי הוידאו שיכללו את תהליך פיתוח המשחקים לדרגת אומנות, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות פורצות דרך שהתפתחו עם השנים. המטרה העיקרית מאז ועד היום היא יצירת הנאה שתגרום לשחקנים לרצות להכנס למשחק ולהמשיך לשחק בו כמה שיותר זמן. סודות הנדסת האושר נמצאים בכל משחק, בין אם זה משחק לוח, משחק מחשב, משחק בקונסולה ייעודית כמו אקס-בוקס או פלייסטיישן, או כאפליקציה בסמארטפון. בפרק זה נחשוף את סודות הנדסת האושר של מפתחי המשחקים ונראה האם קיימת נוסחה ליצירת מִּשְׂחָקִים דיגיטליים "ממכרים" ומצליחים.

סוד ההצלחה של פורטנייט: כל העובדות והמספרים שאתם חייבים לדעת

פורטנייט: הטוב, הרע והמכוער?

להיות אסטרונאוט: גיימינג וטכנולוגיות מציאות מדומה לשם למידה

האם משחקי וידאו אלימים גורמים לפוסט-טראומה בקרב גיימרים?

פורטנייט: הטוב, הרע והמכוער. מה סוד ההצלחה? 3שיודעים גיימינג

איך אומרים בעברית אינגייג'מנט?

LVL 03: סודות המיינדסט המשחקי 

בשלב זה נעשה הכרות עם גישת המיינדסט המשחקי שפיתחתי. נעשה הכרות עם ארגז הכלים המשחקי כדי למצות את הפוטנציאל האישי ולשכלל יכולות. נראה איך אפשר לשלב מִשְׂחוּק לשם שינוי התנהגות והרגלים לטובה. נציע רעיונות ליישום מִשְׂחוּק לשם פתרון של בעיות  מורכבות העומדות בפני המין האנושי: שמירת איכות הסביבה, התחממות גלובלית, תאונות הדרכים, פייק ניוז, אלימות, מלחמות ועוד.

10 היתרונות של משחקי מחשב לילדים ובני נוער

מה זה מיינדסט משחקי?

250,000 גיימרים לא טועים בפיצוח מבנה המוח

למה הכישלון של דייויד בלאט הוא הצלחה?

משחקי הדמים בדרכים

אתגר משחקי יומי

אישה אוצר

 LVL 04: סודות מִשׂחוּק לשם למידה 

באיזה אופנים ניתן לשלב את סודות המִשְׂחוּק לשם למידה משמעותית? איך ניתן לעצב חוויות למידה מניעות לפעולה בהנאה? מהו ארגז הכלים המשחקי לעיצוב למידה אפקטיבית עבור תלמידים בכיתה, בבתי הספר, בהכשרות מקצועיות, וגם בארגונים ובחברות הייטק.

להיות אסטרונאוט: גיימינג וטכנולוגיות מציאות מדומה לשם למידה

גיימינג בראש 98# משחקי מחשב ואוריינות

מחקר: מה ילדים ובני נוער עושים במשחקי מחשב?

מודל משחוק לשם למידה: משחקים את ההיסטוריה

דלת הזכוכית

מודל משחוק לשם למידה: משחקים את ההיסטוריה

LVL 05: גישה מִשְׂחָקִית להורות מעצימה

בשלב זה נראה כיצד אפשר ליישם את גישה המִשְׂחָקִית להורות מעצימה. נלמד את שפת התקשורת של ילדינו שמוטמעת בעולם המשחקים. נראה ונלמד איך אפשר לשלב מִשְׂחוּק כדי לשנות  התנהגויות, הרגלים ועמדות של ילדינו לטובה.

הורים, ילדים וגיימינג [בקרוב]

מה הורים לילדים שמשחקים פורטנייט חייבים לדעת?

שבעה טיפים להורים וילדים גיימרים

דור ה- G: מנפצים מיתוסים על גיימרים וגיימינג

דברים שהורים לתלמידים עם חשיבה משחקית צריכים לשאול כל בוקר

סקס, אווטארים ווידאו גיימס

פוקימון גו מאניה: מה הורים חייבים לדעת?

LVL 06: הארגון המִשְׂחָקִי 

בשלב זה נצא מהמרחב האישי והמשפחתי ונתמקד באתגרים שעימם מתמודדים כיום ארגונים וחברות. נראה איך שילוב מִשְׂחוּק בארגון יאפשר לו להתמודד עם אתגרי חוסר הודאות והמציאות משתנה של המאה ה – 21. נציע מודל מִשׂחוּק ארגונים להצלחה: איפה גיבורי עידן המשחוק נמצאים ובאיזה אופנים יכול הארגון לאתר ולמיין אותם בעזרת מִשְׂחוּק? איך ניתן לשפר את תהליכי קליטת עובדים חדשים באמצעות הגישה המשחקית? באיזה אופנים ומתי כדאי לשלב מִשְׂחוּק לשם שיפור מערכי ההדרכה  העובדים בארגון. נראה איך מִשְׂחוּק תורם להנעת עובדים לפעולה בהנאה ולחיבורם עם ערכי הליבה של הארגון. נוסף על כך, נמפה את מרחב טכנולוגיות ופתרונות המִשְׂחוּק בשוק וכיצד בעזרתן נוכל לשפר את ביצועי העובדים ואת מערכי השיווק והמכירות.

קנדי קראש של משאבי אנוש

הארגון המשחקי וקנדי קראש -חלק ב'

איך הארגון המשחקי מגייס טאלנטים?

המונית המגייסת

LVL 07: מִשׂחוּק של יזמות 

בשלב זה נראה איך אפשר להשתמש במודל משחוק 360 למיצוי הפוטנציאל היזמי שלך ואיך אפשר לשכלל את החשיבה היצירתית באמצעותו.

מאיר ביטון: הסיפור המופלא של סטורי בול

אישה אוצר

משהו טוב קורה באוויר

LVL 08: מִשׂחוּק מותגים להצלחה

נראה כיצד עולם הפרסום והשיווק השתנה מאז דון דרייפר וימי "מאדמן" העליזים. נראה איך חוויות משתמש מִישׂחקיות מניעות לפעולה בהנאה, איך עושים פרסום ושיווק משחקי ממוקד מותאם לסוגי שחקנים/ משתתפים שונים? כיצד גורמים לנו להשתמש ולשתף באתרים ואפליקציות? איך מותגים מובילים יוצרים חוויות קניה ומכירה משחקיות?

שופינג מהסרטים: כל לקוח הוא הגיבור הראשי

איך עושים משחוק תוכן?

LVL 09: מִשׂחוּק של ספורט eSport

מה זה 🎮ספורט אלקטרוני ‎eSports ? איך הספורט הזה משנה את הרגלי הצריכה שלנו ואת עולם המדיה והתקשורת? מהי תרבות הגיימינג שמתפתחת סביבו ואיך כל זה משפיע על עולם העבודה ועל תרבות הפנאי העתידית.

מה זה ספורט אלקטרוני? ‎eSports

משחוק הצפיה בעולם ספורט אלקטרוני עם ערן גרטלר ShapeShift Gaming

ספורט אלקטרוני בסין: האימפריה החדשה!

סוד ההצלחה של פורטנייט: כל העובדות והמספרים שאתם חייבים לדעת!

Fortnite World Cup ספורט אלקטרוני זה ספורט

QueeNiki: How gaming streaming benefit ppl with disabilities

LVL 10: מִשׂחוּק של העיר

בשלב זה נראה באיזה אופנים משולבים ומיושמים היום עקרונות עיצוב המִשׂחוּק, כדי להפוך את העיר למקום טוב יותר לחיות בו. ננסה לשרטט את פניה של עיר העתיד ואיך היא תותאם לציפיות ולדרישות של גיבורי עידן המִשׂחוּק.

 LVL 11: אתיקה של משחוק 

מהם השיקולים האתיים שחייבים לקחת בחשבון ביישום משחוק? באילו מצבים שילוב מִישׂחוּק עשוי להזיק יותר מאשר להועיל וממה כדאי להמנע.

המסר של הזאב מוול סטריט

Start Play your Life:: המשחק שלך מתחיל

בסיום מסענו, יהיה בידך ארגז הכלים המשחקי. עכשיו תורך! GameOn

בונוס: מִשׂחוּק מהסרטים

בשלב זה נתרחב לנו במושב הקולנוע ונלמד מהסרטים כמה דברים על הגישה המשחקית ועל עיצוב מִשׂחוּק. בין הסרטים תוכלו למצא (בסדר הופעה אקראי) את:

כולם נפלו על הראש, טרילוגיית המטריקס, המשחק של אנדר, שם המשחק, משחק החיקוי, פיקסלים, כנס העתידנים, משחקי הרעב, משחקי מלחמה: קוד פרוץ, הקוביה, המבוך, גיימר, עד קצה המחר, ביג, לכודים ברשת, סאגת מפוצלים: המורדים, מי אני, הפוכים, הרשת החברתית, התחלה.

"העשור האחרון היה העשור של פייסבוק, העשור החברתי. העשור הבא הוא עשור המשחקים. אנחנו משתמשים בעקרונות משחקיים כדי להשפיע על ההתנהגות. זה מאוד עוצמתי ומלהיב. באו נבנה זאת ביחד, בואו נעשה את זה כמו שצריך ונהנה לשחק ולמשחק."

יודעים מי אמר? אולי תזכו בפרס


ד"ר חנן גזית חוקר, מרצה ויועץ מומחה בתחום הגיימינג+ משחוק עם תכלית, התנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה. מייסד ג'וּלוּת. ראש המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי. יועץ לסטארטאפים, חברות הייטק וארגונים ליישם חשיבה משחקית ופתרונות גיימיפיקציה לשיפור תוצאות

להזמנת הרצאה (גם מקוונת-:) קישור | לקביעת פגישת ייעוץ ו/או שת"פ עסקי קישור | להצטרפות לערוץ גיימינג בראש קבוצת וואטסאפ / טלגרם | גילוי נאות | פייסבוק | האזינו לפודקאסט גיימינג בראש בכל זמן שתבחרו קישור וגם דרך ספוטיפיי, אייטונס אפל וגוגל פודקאסטים | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר כאן

* גרסת הספר המודפס תכלול פרקים נוספים והרחבות