🎣 איך מניעים לפעולה בהנאה עם תוכן משחקי?

כתיבת מאמר טוב היא משימה לא קלה. לפני שתסיימו לכתוב ולפרסם את המאמר הבא באתר או בבלוג המקצועי שלכם כדאי שתדעו מספר עובדות. ידעת שמתוך מאה האנשים שקוראים את המאמר הזה, תשעים לא יקראו את כולו? אין סיכוי שהם יגללו אותו עד סופו. בנוסף, על פי נתוני מחקר של חברת צ'ארט-ביט חמשה מתוך אותם מאה הגולשים, יקראו רק את הכותרת ויתנו במקרה הטוב מבט חטוף בתמונה הראשית. הם כבר לא כאן. אאוץ! מתסכל.

משחוק תוכן הוא המלך

קביעתו של ביל גייטס ש"התוכן הוא המלך" בשנת 1996 נכונה וחשובה מתמיד, אבל העולם האינטרנט השתנה ללא הכר מאז. הגולשים ברשת מופצצים במידע ותוכן שיווקי.

בני דור הגיימינג משחקים במשחקי וידאו ומשתכשכים באוקינוס הטיקטוק והאינסטגרם.

לאף אחד אין סבלנות. כולנו פחות ממוקדים. סובלים מהפרעות קשב. כמו פרפרים אנחנו מרחפים מעל שדות אין סופיים של פרחי מסרים. איך נגרום למשתמשים להתמקד בתוכן שלנו וגם לשתף אותו עם חברים?

פה נכנסת לפעולה הרשת שאני קורא לה משחוק תוכן Gameful content.

דמיינו שאתם אוכלים את הגלידה האהובה עלכם כעת. מה אתם מרגישים? משחוק תוכן הוא כמו מנת גורמה או גלידה טובה עם טוויסט, שאנשים יאהבו לשתף עם חברים באינסטגרם. הטוויסט הוא Gameful content
בתעשית הפרסום והשיווק במדיה החברתית קוראים לשיתוף תוכן "תופעה ויראלית", באזז. איך גורמים לאנשים לבצע את פעולת ה SHARE?

גיימיפיקציה אפקטיבית של תוכן בשלושה צעדים:

1. הכותרת: מיקרו-קופי טופינג Topping

נסחו כותרת מושכת ומניעה לפעולה. כותרת המאמר צריכה להיות כמו העטיפה והטופינג של גביע הגלידה היא צריכה להיות משעשעת וחידתית כאחד. הכותרת צריכה לרמוז על התוכן אך לא לגלות את הכל. חשוב: איך תוכל ליצור סקרנות בקרב הגולשים שיגרום להם להקליק על הכותרת? דוגמה טובה לכך היא אתר UPWORTHY שהצליח להגיע לתשעים מיליון משתמשים (יוניק יוזר) תוך שנה וחצי ולהיות האתר השלישי בגודלו בכמות השיתופים והלייקים בפייסבוק. כנסו וקבלו השראה.

2. Fun Core

הפכו את התוכן שלכם לחידון מהנה ומושך. שמונה או עשר שאלות יספיקו. ישנם סוגי חידונים שונים על פי נושא התוכן. לעיתים יתאים חידון טריוויה ולעיתים יתאים יותר שאלון וחידון אישיותי. את השאלות והתשובות לשאלות יש לנסח בשפה קלילה וכיפית. שלבו תמונות וקליפים להעצמת החוויה.

3. Sweet Finale with a taste for more

לא פחות חשוב, הסיום המתוק שישאיר טעם לעוד. מישחוק מבוסס על מתן משוב מיידי על פעולות השחקנים. יש ליצור משוב שנותן ערך אמיתי למשתמשים, כשה שיגרום להם לרצות לשתף בו גם חברים. כמו סופו של גביע הגלידה עם במילוי השוקולד, כבדו את הגולשים שלכם שהשקיעו זמן בחידון במתן משוב. על המשוב להיות משעשע וגם מלמד משהו על עצמם. הם יאהבו וירגישו צורך לשתף עם חברים.

Gameful Content is like an Ice Cream with a twist. – Dr. G. juloot Founder

בונוס: פלטפורמות משחוק תוכן

בין פלטפורמות משחוק תוכן שמפרסמים וגופי תקשורת ועסקים מובילים משתמשים בהם באופן שוטף כדי ללכוד אותכם תוכלו למצא את פלייבאז Playbuzz (עדכון: פלייבאז מותגה מחדש  EX.CO  כפלטפורמת תוכן למפרסמים).

ואת פלטפורמת אפסטר APESTER

כדי למשחק כל תוכן? 

כל תוכן אפשר למשחק, אבל לא בטוח שצריך. ישנם תכנים שעשויים אפילו להנזק כתוצאה מהפעלת עקרונות ומנגנוני משחקים לא מושכלת. לכן יש לשקול מראש לאיזה קהלי יעד אתם כותבים את התוכן. שאלו את עצמכם האם מישחוק התוכן הולם ומתאים למטרות שלכם? מומלץ להעזר במומחיי גיימיפיקציה וקריאטיב כדי לבחון מה מכל התוכן שאתם כותבים כדאי ורצוי למשחק, איזה פתרונות ואפליקציות משחוק תוכן יתאימו לצרכים שלכם ויובילו אתכם לשיפור תוצאות.


ד"ר אלחנן גזית מרצה, יועץ וחוקר גיימינג וחדשנות דיגיטלית. מומחה להתנהגות משתמשים ולמידה בסביבות מציאות מדומה ומשחקים. עוזר למנהלי חברות הייטק, סטארטאפים והורים לילדים ליישם חשיבה משחקית לצמיחה עסקית ואישית דרך הרצאות, סדנאות ותכנים שהוא יוצר ומפרסם בניוזלטר MetaYeda, בפודקאסט גיימינג בראש וביוטיוב.

ד"ר אלחנן גזית - מרצה, יועץ וחוקר גיימינג וחדשנות דיגיטלית.

להזמנת הרצאה (גם מקוונת בזום:) | לקביעת פגישת ייעוץ | הרשמו לערוץ יוטיוב | האזינו לפודקאסט גיימינג בראש בכל זמן ובכל אפליקציית הסכתים שתבחרו | גילוי נאות | פייסבוק | אהבתם את הפוסט? הרשמו לניוזלטר MetaYeda

תגובה אחת

2023 © juloot ד''ר אלחנן גזית כל הזכויות שמורות. אין להעתיק, לשכפל או להשתמש בחומרים מאתר זה ללא קבלת אישור מראש ובכתב. | תנאי שימוש ותקנון | מדיניות פרטיות | גילוי נאות | Start Play your Life™ and logo are registered trademarks of juloot. All other trade marks are the property of their respective owners.